یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳
۱۰ بازديد

برنامه درسي براي سيستم طراحي سازه ها از رويكرد يادگيري عملي استفاده مي كند. هر موضوع با مهارت ها يا فعاليت هايي براي تقويت دروس به بخشهايي از اهداف تقسيم مي شود. دانش آموزان به طور معمول در تيم هاي دو نفره يا بيشتر براي انجام هر كار كار مي كنند. برنامه درسي به هفت زير ماژول تقسيم شده است. مقدمه اي بر مهندسي عمران اين زير ماژول مهندسي عمران را تعريف مي كند و بسياري از مشاغل موجود در اين رشته را بررسي مي كند. دانشجويان اين فرصت را دارند كه برنامه هاي مختلف مهندسي عمران و سازمان هاي حرفه اي در سراسر جهان را بررسي كنند. •

مفاهيم طراحي سازه مفاهيم طراحي ساختاري با معرفي اصول سازه ها و عناصر سازه اي شروع مي شود. سپس نيروهاي محوري ، بردارهاي نيرو و جمع بردارها ، و نحوه ترسيم و استفاده از نمودارهاي بدن آزاد را نشان مي دهد. اين زير ماژول با مقدمه اي در مورد جمع آوري داده ها و عملكرد يك سيستم جمع آوري داده ها به پايان مي رسد. • مكانيك استاتيك و پرتو در اين زير ماژول ، دانش آموزان در مورد مصالح ساختماني ساختاري ، اشكال هندسي استفاده شده براي هر ماده و كاربردهاي آنها در ساخت و ساز مي آموزند. در اينجا ، استرس خمش ، لحظه ها و لحظه اينرسي مورد توجه قرار مي گيرند. دانش آموزان مي آموزند كه اينها چگونه محاسبه مي شوند و در ادامه مي آموزند كه چگونه تنش ناشي از شكست يك پرتو را محاسبه كنند. مدول الاستيسيته ، انحراف و ظرفيت بار تيرها نيز با مهارت در محاسبه ظرفيت و انحراف تيرهاي ساده تعريف مي شود. • انحراف پرتو و كمانش ستون اين زير ماژول طراحي تير و ستون ، انحراف تيرها و نحوه محاسبه و اندازه گيري انحراف پرتو را توصيف مي كند. دانش آموزان اصول كمانش ستون و صفحه 6.339.3 را مي آموزند
مجموعه مقالات همايش و نمايشگاه سالانه انجمن آمريكا براي آموزش مهندسي 2001 كپي رايت  2001 ، انجمن آمريكا براي آموزش مهندسي نحوه محاسبه بار بحراني براي كمانش ستون. مفهوم عامل ايمني معرفي شده است. • مخلوط كردن و كاربرد بتن اين زير ماژول اجزاي بتن را توضيح مي دهد ، مواد مختلف و مواد افزودني ، چگونگي طبقه بندي بتن ، تأثير آب بر مقاومت و چگونگي تقويت اعضاي بتن را توصيف مي كند. دانش آموزان اين فرصت را دارند كه تيرهاي بتوني را مخلوط ، جايگذاري و به پايان برسانند ، سپس از آنها براي آزمايش مدول پارگي استفاده مي شود. آنها از نتايج اين آزمون براي مقايسه با مقاومت فشاري نمونه خود استفاده مي كنند. • طراحي و ساخت پل مصالح ساختماني پل و اجزاي سازه اين زير ماژول را شروع مي كنند. خصوصيات خاك در حاليكه به لنگرگاه ها و انواع پل ها مربوط مي شوند ، بررسي مي شوند. دانش آموزان يك روند معمولي طراحي پل را مرور مي كنند و طرح هاي مختلف پل را با يكديگر مقايسه مي كنند. موضوعاتي از قبيل اتصالات پل ، تكيه گاه ها و نيروها در پل هاي خرپا ، با ساخت و آزمايش دانش آموزان در مورد پل هاي خرپا ، توضيح داده شده است. عوامل محيطي مانند سيل ، باد و زلزله و تأثير آنها در طراحي پل ها شرح داده شده و عملكرد كدهاي ساخت پل پوشش داده شده است. • طراحي و ساخت ساختمان در اين زير ماژول ، دانشجويان انواع مختلفي از طرح هاي سازه اي ساختمان و انواع مختلفي از سبك هاي قاب بندي را بررسي مي كنند. دانش آموزان ياد مي گيرند كه چگونه بارهاي ساختمان را محاسبه كنند و چگونه مسيرهاي بار را شناسايي كنند. اثرات محيط بر طراحي ساختمان و همچنين عملكرد كدهاي ساختمان بررسي مي شود. چهارم ايستگاه آزمايش دو هدف اصلي براي طراحي سازه آزمايشگاه مدولار بودن و انعطاف پذيري بود. واحد تست خود از يك قاب ريخته گري سنگين تشكيل شده است كه به اندازه كافي انعطاف پذير است و اجازه مي دهد ساختارها و اجزاي مختلف براي آزمايش سوار شوند. يك سيلندر هيدروليكي ، از طريق پمپ دستي هيدروليكي و شلنگ هاي اتصال سريع ، سطح لازم را براي آزمايش اعضاي آلومينيوم ، فولاد ، چوب و بتن اعمال مي كند. ايستگاه تست با ارائه ابزارهايي براي نشان دادن عناصر اصلي به شرح زير از برنامه درسي پشتيباني مي كند: • مفاهيم طراحي ساختاري و استاتيك و مكانيك پرتو آزمون هاي كشش / فشرده سازي ساده با استفاده از اعضاي آلومينيوم با فشارسنجهاي از قبل اعمال شده انجام مي شود. به اين ترتيب ، دانش آموز مي تواند ارتباط مستقيم بين نيروي اعمال شده و واكنش مواد را ببيند. بردارها با استفاده از سه تير نصب شده در پيكربندي Y نشان داده مي شوند. دانش آموزان قبل از به دست آوردن نيروهاي واقعي اندازه گيري شده ، محاسبات نيروها را در هر عضو مقايسه مي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.