دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

اهميت مطالعه در دانش آموزان و دانش جويان

انجام پروژه هاي دانشجويي ارزان قيمت

۱۳ بازديد



نظرات نوجوانان امارات متحده عربي در مورد تجربه مدرسه آنها بسيار كم مورد توجه قرار گرفته است. اين مطالعه ادراكات آنها را جمع آوري مي كند ، شواهدي از اهميت تأثير ، روابط قدرت و تعاملات متقابل بين معلمان و دانش آموزان ارائه مي دهد ، و براي مديران مدرسه و سياست گذاران ، نياز به كاهش حجم كار معلمان براي ارائه آنها زمان مورد نياز براي توسعه روابط آنها با دانش آموزان و مراقبت از نيازهاي تحصيلي و رشد دانش آموزان.
مواد و روش ها
تنظيمات

محيط تحقيق براي اين مطالعه موردي يك مدرسه متوسطه عمومي ويژه زنان فقط در يك شهر بزرگ امارات متحده عربي است كه تقريباً 650 دانش آموز دارد. اكثر آنها شهروندان امارات متحده عربي هستند. آنها توسط 65 معلم اماراتي و غير اماراتي آموزش داده مي شوند.
طرح پژوهش

از طرح تحقيق موردي تك موردي استفاده شد. اين رويكرد كيفي ، ديدگاه هاي مختلف را در مورد يك مساله نگران كننده بررسي مي كند - در اينجا ، تأثير روابط معلم و دانش آموز بر احساس تعلق نوجوانان به مدرسه است. مصاحبه هاي نيمه ساختار يافته با معلمان و دانش آموزان همراه با مشاهدات عمومي مدرسه انجام شد.
شركت كنندگان

با توجه به Creswell (2012) ، "نمونه گيري هدفمند در تحقيقات كيفي استفاده مي شود ... [جايي كه] پرسش كننده افراد و سايتها را براي مطالعه انتخاب مي كند زيرا آنها مي توانند به طور هدفمند درك مساله تحقيق و پديده محوري را در مطالعه اطلاع دهند" (ص 156) به شركت كنندگان در اين مطالعه يازده دانش آموز دختر يازدهم اماراتي و شش معلم آنها ، همچنين زن هستند. مدرسه از نظر هدف براي نزديكي و راحتي انتخاب شد ، و شركت كنندگان براي تمايل به نشستن براي مصاحبه و به اشتراك گذاشتن تجربيات خود انتخاب شدند.

قبل از مصاحبه ، شركت كنندگان از هدف مطالعه و حقوق مشاركت داوطلبانه و حق انصراف مطلع شدند. آنها فرصت پرسيدن سوالات را داشتند. اجازه ضبط صوتي مصاحبه گرفته شد و محرمانه بودن و ناشناس بودن آن تضمين شد.
ابزارها

پروتكل مصاحبه نيمه ساختار يافته از پنج س forال براي معلمان و پنج س forال براي دانش آموزان براي كمك به پاسخ به سوالات تحقيق استفاده كرد. همانطور كه كوال (2007) اشاره مي كند ، در مصاحبه هاي نيمه ساختار يافته انعطاف پذيري براي تغيير ترتيب و نوع سوالات مطابق با پاسخ مصاحبه شوندگان وجود دارد. اين سالات به صورت باز و عمومي بود ، اما بر تأثير روابط معلم و دانش آموز بر احساس تعلق نوجوانان به مدرسه متمركز بود.
تحليل داده ها

پس از جمع آوري داده هاي مصاحبه دانش آموزان و معلمان ، آنها در فايل هاي Word رونويسي شدند ، كه به NVivo وارد شده و براي تجزيه و تحليل ترتيب داده شد. در اولين قرائت هر رونويسي ، گره ها و گره هاي كودك ايجاد شد. براي اطمينان از قابليت اطمينان بين رتبه بندي ، دو محقق گره ها را جداگانه خواندند ، آنها را در موضوعات جمع آوري كردند و در مورد اهميت يا نبودن آنها تصميم گيري كردند. سپس ، آنها تصميمات خود را به اشتراك گذاشتند و در مورد موضوعات نهايي توافق كردند. مشاهدات محققان از مدرسه و تعاملات به عنوان شواهد م toيد به داده هاي مصاحبه اضافه شد.
محدوديت هاي مطالعه

در اين مقاله تنها يك مدرسه دولتي براي دختران در يك شهر در امارات مورد بحث قرار گرفته است. نتايج را نمي توان به تمام مدارس امارات متحده عربي ، مدارس خصوصي ، دانش آموزان پسر يا بين المللي تعميم داد. مصاحبه ها خود گزارش مي شوند و مي توانند محدوديت ديگري براي مطالعه ايجاد كنند.
يافته ها
مشاهدات اوليه

اكثر دانش آموزان از معاشرت دو نفره يا گروهي در زمين بازي خوشحال به نظر مي رسند. اكثر معلمان سعي مي كردند دانش آموزان را به كلاس برسانند تا دروس خود را شروع كنند. درهاي كلاس بسته بود و وقتي معلمان در راهروها از كنارشان رد مي شديم ، صداي ناسزا و فرياد معلم ها به گوش مي رسيد. در بين درس ها ، بسياري از دانش آموزان مشغول چت و فرياد بودند. در كلاس هاي درس ، دانش آموزان به ندرت به موضوعي كه آموزش داده مي شود علاقه نشان مي دهند. برخي از دانش آموزان خواب آلود بودند يا خسته به نظر مي رسيدند. ديگران چت مي كردند تعداد كمي از آنها بر روي مطالب تمركز كرده يا با معلمان تعامل داشته اند. مددكاران اجتماعي مدرسه مشغول برخورد با دانش آموزاني بودند كه توسط معلمان به آنها ارجاع داده شد.
نتايج مصاحبه

نتايج ، ديدگاه هاي دانش آموزان و معلمان را در مورد روابط خود ، و دلبستگي دانش آموزان به مدرسه ، معلمان و همسالان را توصيف مي كند. بر اساس تجزيه و تحليل داده ها ، ديدگاه ها در پنج موضوع (كه به ترتيب زير ارائه شده اند) سازماندهي شده اند: كلاس هاي درس سخت ، ارتباطات بين فردي ، عدم حمايت موثر ، تنبيه و روابط با دوستان يا همسالان.
كلاس هاي درس محكم

مدرسه X محيط سخت كلاس را ارائه مي دهد. اين بخش سه جنبه از اين سختي را توضيح مي دهد: محيط خسته كننده كلاس ، مشاركت محدود در تصميم گيري ها و آموزش در آزمون.
محيط خسته كننده كلاس

به گفته دانش آموزان ، محيط كلاس براي يادگيري مساعد نيست. همانطور كه دانش آموزان S1 ، S7 و S8 نشان دادند ، دانش آموزان آشفته مي شوند و تمركز خود را از دست مي دهند زيرا كلاس بسيار سر و صدا دارد. علاوه بر اين ، S3 ، S5 ، S8 ، S9 و S11 از "شيوه يكسان آموزش" خسته شده اند [و] فعاليت هاي بيشتري مي خواهند. "حتي اگر" معلمان متوجه شوند كه [دانش آموزان] گاهي اوقات احساس مي كنند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.