دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

ارزيابي استاندارد مدارس و كلاس ها

انجام پروژه هاي دانشجويي ارزان قيمت

۵ بازديد

امروزه ، مدارس به طور فزاينده اي با پيشرفت و ارزيابي هاي استاندارد به جاي يادگيري به خودي خود ، و با مسئوليت پذيري خارجي و نه مسئوليت داخلي هدايت مي شوند (سالبرگ ، 2010). در چنين شرايطي ، معلمان از وظيفه "آموزش به شاخص ها" غافل مي شوند و از مشاغل اصلي خود غافل مي شوند: پرورش يادگيري ، شناخت دانش آموزان و ايجاد روابط با آنها (ريت ، 2016). چنين محيطي منفي و پراكندگي را تقويت مي كند ، زيرا معلمان نگرش منفي نسبت به شغل خود دارند و احساس افسردگي و بي روحي مي كنند (برادفورد و برااتن ، 2018) ، در حالي كه دانش آموزان ، عقب مانده ، بيگانه مي شوند ، از كار در مي آيند و اهداف خود را از دست مي دهند (Goodenow، 1993b ) بنابراين ، هدف از اين مطالعه موردي ، بررسي ماهيت رابطه معلم و دانش آموز در سيستم خرد مدرسه و تأثير آن بر احساس تعلق دانش آموزان به مدرسه است.
چارچوب نظري

برونفنبرنر (1979) توضيح مي دهد كه توسعه به دليل تأثير متقابل بين فرد در حال توسعه و محيط رخ مي دهد. همانطور كه در شكل 1 نشان داده شده است ، محيط زيست محيطي مجموعه اي از ساختارهاي تو در تو (ميكروسيستم ، مزوسيستم ، برون سيستم و ماكروسيستم) است. فرد در حال توسعه در سطح ريزسيستم قرار دارد و از سنين پايين تا نوجواني تحت تأثير دو محيط اصلي و جامع قرار مي گيرد: خانه خانواده و مدرسه. زمينه مدرسه مستلزم تعامل متقابل با دوستان و همكلاسي ها و معلمان است.

شكل 1. نظريه سيستم اكولوژيكي برونفنبرنر (1979)
نمايش اندازه كامل

برقراري رابطه بين افراد ، ايجاد يك دوگانگي مي كند ، و اختلاف بين معلم و دانش آموز براي رشد كودك بسيار مهم است (برونفنبرنر ، 1979 ، ص 56). بر اساس اين نظريه ، "يك رابطه قدرتمند و مثبت ممكن است قدرت غلبه بر تأثيرات مخرب ترين محيط را داشته باشد و حتي يك محيط مثبت براي حمايت از توسعه مثبت در غياب روابط گرم و دوست داشتني كافي نباشد" (هيز ، اوتول ، و هالپني ، 2017 ، ص 44). رابطه معلم و دانش آموز توسط اقدامات مربوطه آنها ايجاد مي شود و مي تواند با تغيير در رفتار هر يك از طرفين تغيير كند (شلتون ، 2019 ، ص 29).

برونفنبرنر سه ويژگي روابط را مشخص كرد: تأثير ، احساسات يكي نسبت به ديگري. قدرت ، نفوذ يا كنترل يكي بر ديگري ؛ و متقابل ، هماهنگي فعاليتها در ارتباط با ديگري (1979 ، صص 57-58). تعلق مدرسه به نوع روابطي كه دانش آموزان درگير مي كنند بستگي دارد ، كه به نوبه خود بستگي به تفاوت در تأثير ، قدرت و متقابل دارد كه بر روي كانتينوا ايجاد مي شود: تأثير ، از منفي به خنثي تا مثبت قدرت ، كه در درجات مختلف توسط معلم يا دانش آموز نگه داشته مي شود يا به اشتراك گذاشته مي شود. و متقابل ، از كامل به هيچ (شلتون ، 2019 ، صص 34-35). علاوه بر اين ، "تأثير توسعه يك دياد به عنوان تابعي مستقيم از سطح متقابل ، متقابل احساسات مثبت و تغيير تدريجي توازن قوا به نفع فرد در حال توسعه افزايش مي يابد" (برونفنبرنر ، 1979 ، ص 59). از آنجا كه معلم تأثيرات مثبتي بر دانش آموز دارد ، قدرت را به اشتراك مي گذارد و متقابل را فراهم مي كند ، مشاركت دانش آموز در رابطه و در نتيجه توسعه دانش آموز رخ مي دهد. (شكل 2 را ببينيد)

شكل 2. سه بعد پيوستگي رابطه اي و احساس تعلق

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.